Weg uit stinky bangkok - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Marit - WaarBenJij.nu Weg uit stinky bangkok - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Marit - WaarBenJij.nu

Weg uit stinky bangkok

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

16 November 2014 | Thailand, Kanchanaburi

Allereerst hebben we ons gister verplaatst naar een mooier hotel in de city center van Bangkok "prince palace" hotel. Een erg mooi en uitgebreid hotel, waar we een kamer op de 22e verdieping hadden, dus een goed uitzicht over Bangkok. ' s middags zijn we naar het station huamplong gelopen om wat dingetjes voor de volgende dagen te regelen. Het zou 15 min lopen zijn, maar uiteindelijk bleek het meer dan een 1/2 uur te zijn. Nadat we wat dingen hadden geregeld, hadden we maar besloten om een tuk-tuk te nemen. Overigens is het in Bangkok niet een hele erg aangename manier om te reizen, aangezien je vrij laag zit en dus echt alle uitlaatgassen inademt en constant in de stank zit (ook als je te voet bent overigens).

Ook is het zo dat ze erg slechts engels spreken en we elkaar dus vaak niet begrijpen, ook proberen ze je constant op te lichten en je naar tripjes te brengen, waar je eigenlijk niet om had gevraagd. Uiteindelijk werdennwe door de tuk-tuk afgezet bij een pier, waar we een longtailboot hebben genomen en hebbemmwe wat tempels by night gezien. ' s avonds hebben we bij cloud 47 gegeten, een open restaurant op de 47e verdieping met een prachtig uitzicht over heel Bagkok! Was trouwens een heel gedoe om dit restaurant te vinden, eerst reed de taxichauffeur verkeerd en daarna begreep de portier van het gebouw niet wat we zochten. Uiteindelijk vonden we een plaatje buiten en konden we uitleggen wat we bedoelden.

Vanmorgen zijn we met een mini-van vertokken naar. Kanchanaburi. Een ruim 3 uur durende reis, waar we bij het busstation in de stad werden afgezet, omdat ons hotel nog 73 km verderop bleek te zijn. Ook bij het busstation, was het weer erg moeilijk om bij de juiste bus te komen, ze probeerden ons natuurlijk eerst weer een dure taxi aan te smeren, maar uiteindelijk zaten we in de juiste bus tussen de locals, waar helemaal geen engels werd begrepen. Na 1,5 uur werden we er bij een pad uitgezet, waarna we nog ruim 1 km met al onze bagage moesten lopen om bij de pier aan het water te komen. Vanaf de pier werden we met een longtailboot langs de prachtige groene jungle naar ons resort gebracht. En wat is dit een prachtige plek midden in de jungle, weg van alle drukte en de stank. We hebben een leuk klein huisje met alles erop en eraan. Heerlijk gegeten hier en we genieten van het uitzicht. Morgen gaan we Kanchanburi verder bekijken en door naar Ayathulla.

• 16 November 2014 - 13:15

Jan:

Wat een gedoe allemaal, dat is nou het risico van niet georganiseerd reizen.
    Maar ik heb begrepen, dat jullie nu een leuke stek hebben gevonden.
    Geniet er maar van en hopelijk gaat het vervolg van jullie reis voorspoediger.
    Aan de andere kant is het avontuurlijke ook leuk en zorgt ervoor dat je je niet hoeft te vervelen.
    gr. Jan