Sightseeing kanchanaburi en voormalige hoofdstad - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Marit - WaarBenJij.nu Sightseeing kanchanaburi en voormalige hoofdstad - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Marit - WaarBenJij.nu

Sightseeing kanchanaburi en voormalige hoofdstad

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

17 November 2014 | Thailand, Ayutthaya

Vanochtend zijn we vroeg opgestaan, aangezien we om 07:30 bij de pier opgehaald zouden worden met onze prive taxi. Hiermee gingen we eerst nog wat sightseeing doen in Kanchanaburi.

Eerst hebben we een mooie waterval bekeken, waar ook nog een oude locomotief stond op een oud stuk rails, een erg mooi gezicht. Ook erg fijn dat er nog geen andere toeristen waren! Toen we de trap naar beneden weer waren afgedaald, was onze taxi nergens meer te bekennen. Ik ging alweer uit van t ergste en dacht daar gaat onze bagage. Maar gelukkig kwam chauffeur na ongeveer een kwartier weer opdagen :-), we konden weer verder met onze reis. Daarna maakten we een stop bij de death railway, ook hier waren we lekker voor de toeristenstroom. Heftig om te beseffen dat er daar soms wel 200 mensen per dag stierven bij de aanleg van deze spoorlijn. Ze hebben hier echt onder erbarmelijke omstandigheden moeten werken midden in de jungle en de hitte. Hierna zijn we bij de bridge over the river kwai gestopt en hebben we over deze brug heen en weer gelopen. Nu begon het toch alweer heet te worden. Daarna nog een laatste stop bij the war cemetery, ook erg indrukwekkend om al die lange rijen grafstenen te zien. Ook in Thailand zijn zoveel slachtoffers gevallen tijdens WOII.

We lieten Kanchanaburi achter ons en vervolgden onze weg naar Ayutthaya (de voormalige hoofstad van thailand). Een ruim 2 uur durende autorit, waarbij we onderweg af en toe stopten bij tankstations, met leuke hurktoiletten, gelukkig wel superschoon!
Onderweg had Frank nog wat leuke gesprekken met de chauffeur en kwamen we langs veel groene rijstvelden. Ook liet hij ons een kraampje zien waar ze rattenvlees verkopen, schijnt in deze regio een lekkernij te zijn. Wij besloten om dit maar even over te slaan, hehe. Ons hotel in Ayatthaya bleek net buiten de stad te liggen en was ook voor de chauffeur niet erg makkelijk te vinden, onderweg nog een paar keer de weg gevraagd. Maar uiteindelijk kwamen we om 12:45 bij ons hotel aan, het was een beetje een gare toegangsweg, dus waren alweer bang dat het een tegenvaller zou worden, maar niks bleek minder waar. Het is een prachtig rustig hotel gebouwd in echte thaise style. Alles is van hout gemaakt en als je de kamer instapt, lijkt het net of je een grote houtenkast binnenstapt, heel gaaf. Een lekkere lunch in het hotel genomen en daarna even bijgekomen op de kamer.

Later in de middag mochten we fietsen van het hotel gebruiken en zijn we met gevaar voor eigen leven naar de stad gefietst. Erg leuk om een thaise stad per fiets te verkennen in het chaotische verkeer. Onderweg hebben we wat tempel ruines bekeken en de liggende Buddha. Hier ons laten overhalen om bloemen te kopen en wierooksokjes te steken bij Buddha, wat ons geluk zou moeten brengen in ons leven. We zullen zien...
Weer lekker teruggefietst naar het hotel, waar we zometeen gaan eten. Morgen gaan we nog een ander stuk van Ayutthaya bekijken en morgenavond zullen we de nacht slaaptrein naar Chiang mai nemen.

• 17 November 2014 - 15:19

Bert:

Ben benieuwd naar foto's River Kwai bridge! Famous movie.

• 17 November 2014 - 15:42

Lara:

Wat flauw dat jullie niet eens rattenvlees willen eten... XD

• 17 November 2014 - 17:16

Anita:

Leuk hoor die uitgebreide reisverslagen. Lukt het om ook wat fotos te sturen. Je opa heeft in de oorlog ook aan zo'n spoorlijn moeten werken. Daar is ook zijn verzamelwoede ontstaan. En went het alle dagen rijt?

• 17 November 2014 - 17:17

Anita:

Tikfoutje rijst

• 17 November 2014 - 19:15

Wil :

Rattenvlees! Echt wat voor mij. Zou mn longen uit mn lijf spugen

• 18 November 2014 - 03:45

Marit:

Foto's, weet ik nog niet of dat gaat lukken. Internet vaak traag. Het thaise eten is super lekker! En elke dag rijst hoeft niet altijd, ze hebben ook weleens patat.