Nog meer tempels en slapeloze nacht - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marit - WaarBenJij.nu Nog meer tempels en slapeloze nacht - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marit - WaarBenJij.nu

Nog meer tempels en slapeloze nacht

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

19 November 2014 | Thailand, Chiang Mai

Gistermiddag hadden we de fietsen weer gepakt en zijn we Ayuttayah verder gaan bekijken. We zijn nog langs wat tempels gefietst en hebben de floating market bekeken. Daarna weer terug naar het hotel gefietst, waar we nog lekker hebben kunnen eten en douchen voordat we de nachttrein naar chiang mai zouden pakken. Om 19:00 werden we door de tuk-tuk opgehaald, wel fijn dat we geen koffers maar bacpacks hebben, aangezien er niet zoveel ruimte in een tuk-tuk is.

Aangekomen op het treinstation hoorden we dat de trein 25 minuten vertraagd zou zijn. Om 20:10 begon ons avontuur, het begon al goed aangezien we zowel op t station als in de trein al een kakkerlak hadden gespot. Ook reisden we tweede klas, aangezien eerste klas al helemaal volgeboekt was. Na een half uurtje gezeten te hebben, kwam er een mannetje langs om de bedden klaar te maken. Een boven en beneden bed met een gordijntje ervoor. Helaas hebben Frank en ik maar weinig kunnen slapen, omdat je toch op je hoede bent in zo'n openbare ruimte, ook bonkte de trein heel erg en net toen we bijna sliepen, liet een of andere hork zijn telefoon afgaan. Uiteindelijk kwamen we na een gebroken nacht in Chiang mai aan. Bij de taxi chauffeurs was er weer een discussie over waar ons guesthouse zou zijn, niemand leek het echt zeker te weten. Uiteindelijk werden we bij een verkeerd adres afgezet, maar gelukkig was er een vriendelijke man van het information center, die ons naar het juiste adres bracht.

' s midaggs zijn we lopend de stad in gegaan en hebben we wat tempels bekeken, waaronder ook een hele mooie zilveren. Alleen bij sommige tempels mochten vrouwen niet naar binnen, dus heeft frank wat foto's gemaakt. Daarna wilde ik graag naar het kattencafe "Catmosphere", dit bleek uiteindelijk een uur lopen te zijn en was nogal moeilijk te vinden. Onderweg nog een paar keer de weg gevraagd, maar begrijpen deden ze ons niet. Toen maar via de wifi op google maps gekeken. En ja hoor, eindelijk gevonden. Voordat we naar binnen mochten moesten we eerst onze schoenen uitdoen en handen goed wassen en desinfecteren. Daarna mochten we slofjes aandoen en naar binnen treden. Lekker een kopje koffie en thee gedronken en met de katjes gespeeld en geknuffeld. Er waren er 14 in totaal waaronder nog veel kittens, erg leuk om eens mee te maken. Het cafe bleek pas sinds juli geopend te zijn en van een Oostenrijker te zijn. Wat ook erg grappig was, dat deze katten ook allemaal Star Wars namen hebben. Daarna nog thais gegeten en weer teruggelopen naar het Guesthouse. Wat mij trouwens ook nog opgevallen is dat ze door het hele land foto's hebben hangen van hun koning en koningin, ook erg apart. Momenteel schijnen ze in het ziekenhuis te verblijven omdat ze erg ziek zijn en al ruim boven de tachtig. Morgen weer vroeg op voor onze muay thai boxing les van 2 uur.

• 19 November 2014 - 17:50

Wil:

Kom niet aan koning Bhumibol en koningin Sirikit. Zijn voor de Thai hele belangrijke mensen.volgens Onnie. Ze houden het land stabiel.Leuk,dat die katjes ook Star Wars namen hebben en dan natuurlijk tempels en morgen boksen. Een hele afwisselende reis...Erg leuk verslag, leven helemaal mee

• 19 November 2014 - 18:01

Jan:

Kijk maar uit met dat Thaiboxgedoe, blauwe plekken oplopen.

• 20 November 2014 - 11:38

Anita.bleumink@quicknet.nl:

Ik volg jullie nu via de kaart. Alle plaatsnamen zoek ik op met foto's. Zo heb ik toch een beeld wat jullie daar allemaal zien. Ieder geval een overload aan tempels.

• 20 November 2014 - 13:36

Marit:

Inderdaad goed idee om alles via de kaart te volgen. Inderdaad een overload aan tempels. Chiang Mai zelf heeft er al 300, maar iedere keer als er een nieuwe Monk was,werd er een nieuwe tempel gebouwd. Ook willem ze ervoor zorgen dat boeddhisten zoveel mogelijk ergens terecht kunnen en niet lange afstanden hoeven te overbruggen om naar een tempel te gaan. Maar tussen al die tempels, ook een andere thaise traditie muay thai boxen. Het is vooral een sport gericht op verdediging, daarvoor krijgen ze ook de meeste punten in de ring en zelfbeheersing. De meeste jongens beginnen al op vroege leeftijd, veel hiervan doen het gewoon alleen als training.

• 20 November 2014 - 16:07

Wil :

Reis ook helemaal met jullie mee.Kijk foto's,zoek op de kaart. Moet nog ff het boksen bekijken.
    Als ik in Thailand geweest ben,reis ik naar Tanzania.Zie bij jullie tempels, in Tanzania dieren.
    Ik voel me net een wereldreiziger