Dag 2 chiang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marit - WaarBenJij.nu Dag 2 chiang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marit - WaarBenJij.nu

Dag 2 chiang mai

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

20 November 2014 | Thailand, Chiang Mai

Vanochtend werden we om 07:30 opgehaald voor onze 2 uur durende muay thai boxing les. Om 08:00 kwamen we bij de kleine school aan en begonnen we met een kwartier rondjes rennen rondom de ring, daarna een uitgebreide stretch, wat werd vervolgd met een uitlegronden van de verschillende technieken. Vervolgens kregen we allebei een trainer aangewezen en gingen we de geleerde technieken in de praktijk brengen. Erg intensief 1 op 1 training, maar erg vet. Verder nog wat technieken op de bokszak geoefend en toen zat de 2 uur er weer op. Wij vonden het allebei erg leuk, maar ook zwaar, er werd flink gezweet. Daarna werden we uitgenodigd door de jonge Belgische jongen ( hij is bezig om daar trainer te worden) om het thaise ontbijt te nuttigen. Dit ontbijt bestond uit rijst en spicy kip met bamboe en een soep met tofu( gevuld met varkensvlees), erg lekker allemaal. Muay thai boxing is vooral gericht op zelfverdediging en zelfbeheersing, er komt ook een stuk meditatie bij kijken. De meeste punten in de ring krijg je ook voor de zelfverdedigingsacties.Muay thai boxing hoort echt bij de thaise cultuur, bijna alle jongens beginnen al op vroege leeftijf, waarbij de meeste het gewoon als training blijven volgen.

Weer terug in het hotel, lekker even gechilld. Om 13:00 werden we opgehaald door onze prive-chauffeur Nui, die ons naar de Doi Suthep in de bergen zou brengen. Onderweg wist hij ons ook nog een mooie tempel te laten zien en toevallig werd er ook net een traditionele thaise dans door meisjes opgevoerd, ook erg leuk om eens te zien. Ook heeft Nui ons veel over het boeddhisme verteld, wat zeer interessant en leerzaam was en ons uitgelegd hoe je moet mediteren, we gaan het eens uitproberen. Ook weten we nu dat de slangen bij de tempel Naga heten en uit een ander level komen.Daarna bracht hij ons naar de Doi Suthep village, waar momenteel 1400 mensen nog in de bergen wonen en hun eigen eten verbouwen en ook verkopen in Chiang mai. Hier hebben hebben we heerlijke koffie en thee gedronken en zelfgemaakte koekjes gegeten. Ook hadden we hier een heel mooi uitzicht over de stad. De volgende stop was de Wat phrattat Doi Suthep tempel. Een er grote en mooie tempel waarvoor we 309 treden omhoog moesten lopen, gelukkig was de temperatuur in de bergen zeer aangenaam, dus goed om te doen. Wel erg jammer dat dit echt super toeristisch is en het totaal niet meer overkomt als een plaats om tot rust te komen. Vanavond gaan we naar het Thaphae Boxing stadium om een aantal muay thai boxing wedstrijden te bekijken.

• 20 November 2014 - 16:11

Wil:

foutje!!! reactie op verkeerde dag geplaatst

• 20 November 2014 - 21:24

Anita.bleumink@quicknet.nl:

Herkende je oefeningen uit de combatles? Daar zit ook altijd 1 oefening uit muay thai boxing in.

• 21 November 2014 - 01:11

Naomi:

Hee Marit,
    Leuk je verslagen, zo krijgen we toch heel wat mee van jullie reis.
    In die paar dagen al genoeg avontuur, als ik dat zo lees ;-)
    Geniet van jullie reis, ik geniet op afstand met jullie mee!
    Xx Naomi & de boys

• 21 November 2014 - 16:59

Marit:

Ja de oefeningen waren zeker bekend vanuit de combatles :-). Alle basisstoten, kicks en knees waren bekend, dus kon snel aan de slag. @naomi, leuk dat je ook meeleest, hebben het ontzettend naar ons zin!