Phi Phi island excursie - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Marit - WaarBenJij.nu Phi Phi island excursie - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Marit - WaarBenJij.nu

Phi Phi island excursie

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

26 November 2014 | Thailand, Krabi

Vandaag hadden we een excursie geboekt naar de Phi Phi eilanden. ' s ochtends vroeg weer opgehaald en naar de speedboot gebracht met nog tientallen andere toeristen. Bij het strand lag het helemaal vol met speedboten en longtailboten, nogal toeristisch dus. De eerste stop was bij Bamboo island, waar we er ook een half uurtje af mochten, een mooi eilandje, waar het in de zon ook al erg heet was, dus gauw de schaduw opgezocht. Daarna langs monkey island, waar we wat leuke foto's hebben kunnen schieten van de aapjes in de bomen en op de rotsen.
Daarna maakten we een stop bij Maya Bay, hier is de film "the beach" opgenomen, een prachtig eiland omringd door begroeide rotsen en super zacht goudkleurig zand, echt paradijselijk (we moesten wel even alle toeristen wegdenken, want het lag er echt vol met boten, maar dat mocht de pret niet drukken).

Hierna werden er nog 2 stops gemaakt om Te snorkelen, waar we wel wat vissen hebben gezien, maar niet zoveel helaas. Het was eerst ook ons plan om hier nog te gaan duiken, maar zijn blij dat we dit niet gedaan hebben, het water is op het moment nogal troebel en er zijn niet veel vissen te zien, dus zou erg zonde geweest zijn. Na het snorkelen werden afgezet op phi phi island waar we met z'n allen gingen lunchen en daarna nog een uurtje op het strand hebben gelegen. Ook dit is een mooi bounty achtig eilandje, alleen erg zonde dat ze hier zoveel accomodaties hebben gebouwd, dat komt de natuur niet ten goede. Na een uurtje varen waren we weer terug in Ao nang in de stortende regen, wel lekker verfrissend na zo'n hete dag.

• 26 November 2014 - 12:22

Bert:

Die eilanden hebben wel een bijzondere naam...