Ao nang - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Marit - WaarBenJij.nu Ao nang - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Marit - WaarBenJij.nu

Ao nang

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

25 November 2014 | Thailand, Krabi

Maandagochtend zijn we om 04:00 opgestaan omdat onze vlucht naar Krabi om 06:30 zou vertrekken vanaf Chiang Mai airport. Het was een vliegreis van 2 uurtjes en daarna nog een uur in de taxi omdat ons hotel in Ao Nang, vlakbij het strand ligt. Onderweg al veel groene omgeving en prachtige rotspartijen gezien. Deze dag een beetje in Ao Nang rondgelopen in de hitte. 'S middags was er een hoosbui van een uurtje.

Vanochtend op tijd opgestaan omdat we naar de Tiger cave temple wilden gaan. Eerst wilden we dat per scooter doen, maar bij elk verhuurbedrijf moet je je paspoort in bewaring geven, en dat gingen we natuurlijk niet doen. Toen maar besloten om de taxi naar Krabi town te nemen, we konden de taxi delen met een ouder echtpaar uit Denemarken. En ja hoor de taxi-chauffeur bracht ons weer eens naar een plaats, waar we helemaal niet om gevraagd hadden (zogenaamd omdat hij het verkeerd begrepen had)Ook echt een plaats waar helemaal geen ander taxi's waren. Als we allemaal 1 euro meer zouden betalen, zou hij ons alsnog in de town afzetten, uiteindelijk maar akkoord gegaan. Vanuit Krabi-town hadden we weer een taxi naar de Tiger cave temple genomen. Om bij deze tempel te komen moet je 1260 treden omhoog lopen, maar dan heb je ook echt een prachtig uitzicht over heel Krabi, dan zie je ook echt heel goed dat het zo groen is en er maar aan 1 kant gebouwd is. Al met al was het een hele klim, veel gezweet, maar het was het waard. Daarna weer een taxi terug genomen naar Ao Nang en heerlijk op een terrasje gezeten, ook nu was er rond 16:00 weer een stortbui, maar gelukkig zaten we op een overdekt terras. ' s avonds zijn we nog even de fitness ingedoken en hebben we lekker italiaans gegeten.In zowel Krabi stad als Ao nang wordt je wel de hele tijd aangesproken door de taxi-chauffeurs en de Indiers van de kledingshops. Ook veel restaurants zijn pusherig, dat is wel weer wat minder. Ook valt het op dat het hier voornamelijk islamitisch is in tegem stelling tot Chiang Mai, waar echt het boeddhisme overheerst.

• 26 November 2014 - 15:57

Wil:

Al die trappen! Je moet wat over hebben voor je overtuiging;)

• 29 November 2014 - 08:41

Lara:

Haha, wat n oplichter die taxichauffeur!