Fox Glacier, Abel Tasman, Nelson - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Marit - WaarBenJij.nu Fox Glacier, Abel Tasman, Nelson - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Marit - WaarBenJij.nu

Fox Glacier, Abel Tasman, Nelson

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

19 November 2012 | Nieuw Zeeland, Nelson

Gister een mooie hike van 6 uur gemaakt op de fox glacier, was erg leuk om te doen en vooral ook de enthousiaste gids was super. Met de bus werden we afgezet (rijdt langs regenwoud) waarna we vervolgens bij de voet van de glacier aankwamen. Daar moesten we eerst nog een uur omhoog lopen over een stenenpad todat we aan het begin van de glacier kwamen. Om op het ijs te lopen moesten we crampons onder onze schoenen binden zodat we makkelijk de glacier omhoog en omlaag konden lopen. Dit was allemaal erg vet, vooral ook omdat ze een gang hadden uitgehakt, waardoor je echt tussen de ijswanden liep. Je kan het eigenlijk wel vergelijken met een canyon alleen dan van ijs.

Na de wandeling op de glacier besloten we om door te rijden naar de camping in Motueka vlakbij Abel tasman national park, deze reis nam in totaal 6 uur in beslag. Onderweg zijn we nog bij Punakaiki gestopt om de pancake rocks in zee te bekijken. Daarna onze weg vervolgd en kwamen we op het punt dat we geen benzinepomp meer konden vinden waar we via een paal konden betalen (degene die we tegenkwamen was dicht) en we dus bijna zonder brandstof zaten. Gelukkig stond er bij de laatste afslag een bord, dat de eerstvolgende pomp op 8 km zou zijn en dat zouden we nog net kunnen halen. En gelukkig daar konden we de camper weel volgooien en onze weg vervolgen naar de camping. Uiteindelijk kwamen we om 1 uur ' s nachts aan.

De volgende ochtend zijn we wat later vertokken naar Abel Tasman National park en besloten we om deze dag wat minder actief door te brengen. Dus in plaats van zelf te hiken, hebben we de watertaxi rondom Abel Tasman genomen en zo het hele park gezien met mooie goudgele stranden omringd door bos. Onderweg weer heel veel zeehonden gezien en ook een aantal pinguins. Daarna doorgereden naar Richmond en een camping opgezocht en nog even snel Nelson bekeken. Nelson is een stadje met veel winkels (waren helaas al dicht) en een grote kerk op een heuvel omringd door bos (niet zo heel bijzonder verder).

Morgen zullen we verder rijden naar Picton, waar we 's middags de boot zullen nemen naar het Noordereiland en zullen we in Wellington starten.

• 19 November 2012 - 10:38

Lara:

Kijk altijd weer uit naar een nieuw reisverslag! Wat hebben jullie alweer veel gezien en de foto's zijn ook mooi geworden. Wat grappig dat er een plaatsje Nelson heet daar.. :-P

• 19 November 2012 - 10:41

Jan:

Hoi Marit en Frank

Het lijkt mij geweldig om dit mee te maken.
    Ik hou ook wel van een beetje van avontuur.
    Misschien komt het er ooit van: ff de Lotto winnen!
    Jullie genieten nog volop zo te zien, wij volgen de reis op de voet ( nou lijkt mij iets te ver lopen)
    Veel plezier nog

Jan

• 19 November 2012 - 18:21

Naomi Latu:

Hee Marit (en Frank natuurlijk ;-))
    vandaag even je verslagen bijgelezen, wat een leuke dingen hebben jullie tot nu toe al gedaan!
    De foto's zien er ook super uit.
    Lijkt me echt een mooie reis die jullie nu maken.
    Vind het erg leuk om op deze manier op de hoogte te blijven van wat jullie allemaal doen en meemaken daar!
    Een hele goede reis verder en geniet ervan!
    xxx Naomi

• 21 November 2012 - 11:11

Marit :

Heey Naomi, thanks, gaat zeker lukken!!!

• 21 November 2012 - 11:11

Marit :

Heey laar, ja vandaag helemaal spannend dagje

• 21 November 2012 - 11:12

Marit :

Hoi Jan, jaa we zijn helemaal fan van nieuw zeeland hoor!!!