Bye bye new zealand - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Marit - WaarBenJij.nu Bye bye new zealand - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Marit - WaarBenJij.nu

Bye bye new zealand

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

29 November 2012 | Nieuw Zeeland, Christchurch

En dat was dan de laatste dag in het geweldige new zealand. Woensdag hebben we bij cape kidnappers een hike van 18 km over het strand gedaan. Erg mooi om zo langs die grote kliffwanden en baaien te lopen en het was echt schitterend weer. Aan het einde van de wandeling, waar je de berg op moest lopen hebben we nog een grote kolonie Jan van Genten gezien. Erg mooie beesten, maar wat kunnen ze stinken als ze in zo'n grote groep bij elkaar zitten.

Na de wandeling rond een uurtje of 15:00 zijn we richting wellington gaan rijden. Dit was weer een lange rit van 4 uur. Maar tot onze grote verassing was op 28 november de wereldpremiere van the hobbit in Wellington. Het centrum was helemaal in de ban van de hobbit. Wel erg cool om mee te maken, helaas hadden we de rode loper gemist, want dat was ' s middags al. Maar rond een uurtje of 22:00 zijn we lekker sterren gaan spotten die uit de bioscoop kwamen, onder andere Cate Blanchett :-). We hebben het in ieder geval op camera vast gelegd. Daarna om 02:25 de ferry naar picton genomen en 4,5 uur naar christchurch gereden. Het is trouwens gelijk weer kouder en regenachtig in plaats van het zonnige weer op het noorderland.

Zometeen vliegen we weer naar Sydney!

• 29 November 2012 - 17:27

Bert:

Bye bye New Zealand and soon Hello Chewy and Ewok !!

• 29 November 2012 - 17:55

Kirsten:

Gaaf dat jullie het hobbittendorp gezien hebben. Lijkt mij ook wel cool. Ik geloof dat Nieuw Zeeland voor ons ook wel een super bestemming zou zijn. Veel plezier nog in Australie. Maar pas op voor de Kausuaris; )

• 29 November 2012 - 21:12

Lara:

Have fun in Aussie!

• 30 November 2012 - 03:20

Marit:

Zal wel lukken en jaa bijna weer ewok en chewie tijd :-)

Kirsten denk zeker dat nz ook wel wat voor jullie is

• 30 November 2012 - 03:23

Marit:

Zal wel lukken en jaa bijna weer ewok en chewie tijd :-)

Kirsten denk zeker dat nz ook wel wat voor jullie is

• 30 November 2012 - 13:28

Anita:

Volgens mij hebben jullie met wel een beetje pijn in het hart afscheid genomen van Nieuw Zeeland.
    Het was voor je opa ook de eerste keus na Indonesie, helaas was/is NZ niet zo tolerant. Anders waren Mona en ik daar opgegroeid.

• 30 November 2012 - 19:54

Wil:

Zelfs ik vond Hobbitton erg leuk. Zal toch de Lord of the Rings maar eens gaan bekijken.
    Kijk uit naar de verhalen over Australie. Huur je daar ook een camper?

• 30 November 2012 - 21:31

Anita:

Net weer bij de poezen geweest om. Ewok weer gedruppeld, nog niet naar dierenarts geweest, iedere keer als ik denk, toch maar even bellen, gaat het weer goed met haar oortje.
    Ewok herken je trouwens niet meer, zij heeft een inhaalslag gemaakt, ze is bijna net zo groot en rond als Chewie.

• 01 December 2012 - 10:10

Bert:

In NL ca 7 gr en regen(!) ofwel pisweer. In Sydney ca. 35 gr.

• 05 December 2012 - 14:51

Marit :

hoi mam, ben echt benieuwd naar de katjes. Hoop dat we snel thuis komen. En nieuw zeeland heeft zeker een grote plek in ons hart veroverd. Opvallend is wel dat er nu in nieuw zeeland veel aziaten wonen, vooral op het noordereiland. Nu is het beleid in NZ zo dat je er in principe alleen naartoe kan emigreren als je een hoge opleiding hebt gevolgd en afgerond en het liefst dat je onder de 30 bent (hebben we gehoord)