cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marit - WaarBenJij.nu cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marit - WaarBenJij.nu

cairns

Door: marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

05 December 2012 | Australië, Cairns

Vrijdag 30 november zijn we aan het eind van de middag geland in Cairns. Daarna werden we door de shuttle van caravella bacpackers opgehaald en naar ons hostel gebracht aan de Esplanade. De esplanade is de boulevard langs het strand en zit vol met restaurants en winkeltjes. Aangezien je niet in de zee kan zwemmen vanwege de sterke stroming, hebben ze op de Esplanade een lagoon gemaakt waar je in kan zwemmen. Erg grappig om te zien ineens een groot zwembad op de boulevard. Ze zijn hier ook al helemaal in kerstssfeer, dus ook een foto gemaakt van de grote kerstboom in de zon.

Ook kan je op de esplanade allerlei gratis sportlessen volgen.
Op zaterdag 1 december werden we door de duikschool opgehaald bij ons hostel en naar de dagboot gebracht. De tocht begon goed, er was niet super veel wind, maar op de een of andere manier bewoog de boot toch wel heel heftig, waardoor zeker 70 procent van de boot ziek werd, inclusief moi (en er zaten echt veel mensen op deze boot). Maar schijnbaar is het normaal want ze hebben elke dag kotsende mensen, hehe. Zelfs mn primatour hielp hier niet tegen.
Na 1,5 uur varen mochten we eindelijk onze eerste duik doen. Voor de eerste keer in het Great Barrier reef hadden we maar besloten om een gids te nemen om weer even te wennen. Het Great Barrier is erg mooi, veel grote koraalwanden en de eerste duik zagen we ook gelijk een grote turtle. Na de lunch (die ik maar even over geslagen heb) maakten we de tweede duik samen en dat ging alllemaal prima.
Om 14:30 werden we naar de live onboard boot gebracht, waar we ’s avonds bleven slapen. Daar ’s middags ook nog een duik gedaan, waarna we na het avondeten een nachtduik gingen maken. Deze nachtduik was erg vet, achter de boot zwommen al heel wat haaien en grote vissen. Frank heeft weer wat goede beelden kunnen maken met zn Gopro, waarbij een haai ook in zn case heeft gebeten.
Bij de nachtduik hadden we maar besloten om maar weer een gids te nemen, aangezien het alweer 5 jaar geleden was dat we een nachtduik hadden gedaan. Deze duik was erg vet, zaklampen mee en zagen onder andere een grote krab en een slapende turtle en natuurlijk heel veel haaien, kortom meer dan geslaagd. Frank zn haaien beelden waren populair, dus door nog wat andere duikers van ons gekopieerd. Daarna lekker geslapen en om 06:50 werden we weer gewekt voor het ontbijt.

Zondag 2 december hebben we samen nog drie duiken gemaakt, die ook zeer geslaagd waren, de tweede duik van de dag wat minder omdat we niet helemaal goed genavigeerd hadden en moesten we opgehaald worden met de kleine boot (zoals frank het noemde, the walk of shame), maar gelukkig waren we niet de enige op die dag. Daarna werden we ’s middags weer naar de dagboot gebracht en waren we anderhalf uur later weer in Cairns. Daarna een hoop gedoe gehad om in Trinity Beach te komen, waar we drie nachten gingen verblijven, maar uiteindelijk gelukt.

Maandag 3 december zijn we eerst met de auto naar Mossman Gorge gereden en hebben daar een korte wandeling van 45 minuten gedaan, waarbij je langs de gorge loopt en door het regenwoud. Daarna zijn we doorgereden naar het Daintree forest en ook een korte wandeling gedaan waar we ook zeer grote spinnen hebben gezien. Daarna zijn we nog naar Cape Tribulation geweest waarbij het regenwoud uitkomt op het strand. Erg gaaf dat je zo vanuit het regenwoud het strand oploopt, ook hier mag je overigens de zee niet in omdat er zoveel jellyfishes in zwemmen.

Dinsdag 4 december zijn we naar Kuranda gereden en hebben we de Koala Gardens gezocht, omdat we toch graag wat Australische dieren wilden zien en de nationale parken helaas te ver weg waren om ze in het wild te zien. Nog op de foto gegaan met een koala en een tussen de wallabies. Het was een klein parkje maar wel erg leuk en natuurlijk ook de schattige wombat gezien. Daarna zij we doorgereden naar Tarzali lakes waar we Platypus (vogelbekdier) in het wild konden spotten. En ja hoor we hebben ze gezien in het water, zo schattig. Deze beestjes zijn overigens maar heel klein, zo’n 50 cm ongeveer, dus we moesten heel goed in het water kijken, maar uiteindelijk heel wat exemplaren gezien. Daarna weer terug gereden naar Cairns en de Esplanade nog verder bekeken en ook nog ff Trinity Beach bekeken, waar ons appartement was.

Woensdagochtend vliegen we weer terug naar Sydney en hopen we eind van de middag de vlucht naar Singapore te kunnen pakken, zodat we daar donderdag nog kunnen rondkijken, als het tenminste allemaal meezit.

• 05 December 2012 - 10:21

Lara:

Wow, jullie hebben weer veel zien en gedaan! Kan niet wachten tot jullie weer terug zijn, dan moeten we maar een foto-avondje organiseren!

• 05 December 2012 - 10:39

Wil:

Haha Ik met m'n camper. 2794 km rijden!!!!!! Maar wat fantastisch allemaal, dit reisverslag is alweer een vakantie op zich. Goeie reis verder!

• 05 December 2012 - 11:10

Jan:

Wat een reis! Ik ben jaloers op jullie, dus als jullie ons (ooit) willen verrassen, dan maar deze reis aanbieden.
    Alleen heb ik geen zin in "kotsen" haha.

• 05 December 2012 - 11:10

Jan:

Alleen heb ik geen zin in "kotsen" haha.

Kirsten:

super gaaf weer allemaal. Alleen de haaien zijn wat mij betreft wat te dichtbij gekomen. Ik ben zelf met onze vakantiefilm al daaaagen zoet, maar jullie hebben wel maanden nodig denk ik ; )