Hobbiton - Reisverslag uit Matamata, Nieuw Zeeland van Marit - WaarBenJij.nu Hobbiton - Reisverslag uit Matamata, Nieuw Zeeland van Marit - WaarBenJij.nu

Hobbiton

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

26 November 2012 | Nieuw Zeeland, Matamata

Vanochtend zijn we eerst nog ff langs Auckland gegaan om nieuwe slippers voor Frank te kopen, aangezien de slippers die hij mee had zijn stuk gegaan. Daarna moesten we ruim 1,5 uur rijden naar Matamata, waar om 14:30 onze Hobbiton tour zou vertrekken.

Om 14:45 werden we met de bus opgehaald om ons naar Shire's rest cafe te brengen, van daaruit stapten we weer in een andere bus (Gandalf), die ons naar de movieset bracht. Dit is overigens de enige filmlocatie in Nieuw Zeeland waar je nog iets tastbaars van de lord of the rings kan zien Het Hobbitdorp was erg leuk om te zien, met van die schattige huisjes en de grote partytree, echt cool. Je waande je daar echt in de filmwereld. De gids van de tour vond het maar wat grappig dat Frank mee was op de movieset, aangezien hij natuurlijk weer boven iedereen uit stak en bestempeld werd als Gandalf. Dus moesten wij ook op de foto in het hobbithuisje (want dat was zo grappig volgens de gids als Frank bij de deur stond, hehe). Daarna moest er nog een trucage foto gemaakt worden waarbij het net lijkt of Frank de size van een hobbit heeft. Hij vond het in ieder geval weer erg leuk dat hij uitgekozen werd om als eerste zo op de foto te gaan en iedereen naar hem keek,hehe. Maar al met al erg cool om eens gezien te hebben. Ben benieuwd of we het gaan herkennen in The Hobbit.

Ik zal morgen weer ff proberen wat foto's te posten.

Daarna zijn we weer 1,5 uur terug gereden naar Taupo, zodat we weer dichter in de buurt komen van Wellington.

• 26 November 2012 - 12:26

Lara:

Hahaha Gandalf... hahahahaah LOL XD

• 26 November 2012 - 13:09

Bert:

Frank als hobbit lijkt me erg apart!

• 26 November 2012 - 15:40

Jan:

Ik weet niet wat of wie een hobbit? is.
    Ik dacht dat de oorspronkelijke bewoners , Maori's waren.

• 26 November 2012 - 15:40

Jan:

Ik weet niet wat of wie een hobbit? is.
    Ik dacht dat de oorspronkelijke bewoners , Maori's waren.

• 26 November 2012 - 17:06

Anita:

Ha,ha is dat lachen, de voeten van Frank komen er natuurlijk ook erg dichtbij.