Dag 3 chiang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marit - WaarBenJij.nu Dag 3 chiang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marit - WaarBenJij.nu

Dag 3 chiang mai

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

21 November 2014 | Thailand, Chiang Mai

Gisteravond hebben we het muay thai boksen in de praktijk bekeken, ging er vaak hard aan toe. Een paar keer was de KO al na de 1e of 2e ronde. De sfeer en hoe het stadium eruit zag deed ons denken aan "fight club". Erg leuk om een keer gezien te hebben.

Vanochtend werden we om 09:00 door onze kookinstructrice Ning opgehaald voor de thai cooking farm course. Een kookcursus met alle typische thaise gerechten.Eerst gingen we langs een lokale markt en kregen we uitleg over de ingredienten die we zouden gaan gebruiken vandaag. Ook liet ze alle verschillende soorten rijst zien. Daarna was het ongeveer een 1/2 uurtje rijden naar de organische farm, waar we les kregen met zn 10en. Eerst maakten we met Ning een rondje over de farm met uitleg over alle kruiden die we zouden gaan gebruiken. Ze verbouwen alle kruiden hierzelf in de grote tuin. Daarna gingen we aan de slag. We hebben allebei vijf verschillende gerechten leren maken. Ik kan nu red curry, chicken with cashew nuts, tom yam soup, springrolls en mango with sticky rice maken. Ning deed eerst voor hoe we de gerechten moesten maken en daarna mochten we zelf aan de slag. We hebben echt heerlijk gekookt en onze eigen gemaakte gerechten opgegeten. Het was een leuke dag met heel veel eten :-) en als afsluiting kregen een kookboekjr mee met alle gerechten die we vandaag hebben gemaakt, thuis kunnen we dus ook aan de slag. 's avonds besloten we onze eerste thaise massage te nemen, dit is ons zo goed bevallen dat we er voor morgenavond weer een hebben geboekt. De massages kosten hier ongeveer 6 euro per persoon voor een uur en dan krijg je echt een hele uitgebreide massage.

• 21 November 2014 - 18:04

Bert:

Ze zitten hier al te wachten op je kookkunsten Marit en van Frank verwachten we een demonstratie muay thai boksen :)

• 21 November 2014 - 18:45

Wil :

Komen wij ook eten!!! Het boksen vind ik ook wel erg heftig en de massage wil ik ook meemaken. Je ziet een heleboel wil ik ook.Wat een leuke reis!!! In Tanzania hebben ze een olifantje van een dag oud gezien, die hebben ook een leuke reis.

• 21 November 2014 - 19:44

Jan:

Zo'n masage lijkt mij ook wel wat, maar als je dat hier laat doen komt er vaak nog wat anders bij, mag ik bedanken!

• 21 November 2014 - 21:38

Jan:

een s te weinig

• 21 November 2014 - 23:36

Naomi:

Wat een leuke dingen doen jullie allemaal!
    Ben nu wel benieuwd naar je Thaise kookkunsten ;-)
    En die massage klinkt heerlijk :-)

• 26 November 2014 - 10:30

Marit :

Kom allemaal een keertje thais eten :-)