zee kajakken en back in queenstown - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Marit - WaarBenJij.nu zee kajakken en back in queenstown - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Marit - WaarBenJij.nu

zee kajakken en back in queenstown

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

16 November 2012 | Nieuw Zeeland, Milford Sound

Vanochtend om 0700 vertrokken vanuit Te Anau naar Milford Sound, ze waren onderweg nog wel bezig met de weg, maar je kon er in ieder geval langs, na heel even te moeten wachten. Ons gemeld bij de milford loung en onze zeekjaktrip kon beginnen, voor allebei de eerste keer dat we dit deden.

Met een boot werden we naar Stirling Falls gebracht, waar we met de duokajak te water gingen, Frank achterin (hij mocht sturen) en ik voorin. Daar kwamen we gelijk bij de waterval van zo'n 150 meter hoog. Echt gaaf om in je kajak zo dichtbij een waterval te komen, je voelt jezelf dan echt heel klein. Deze waterval is ook gebruikt in de film Wolverine :-). Daarna vervolgden we onze weg. Onderweg kwamen we heel wat zeehonden tegen (waar we ook super dichtbij kwamen), erg leuk gezicht. En er zwom zelfs een pinguin langs onze kajak :-). De omgeving in Milford sound is echt prachtig. Hoge rotsen met heel veel groen. Echt gaaf om daar doorheen te kajakken, wat later op de trip werd het wat kouder en was er meer wind, waardoor er ook meer golfslag was. Uiteindelijk kwamen we na 4 km peddelen weer aan op de base. Voel het al lekker in mn armen dus zal morgen wel spierpijn hebben.

Verder hoorden we van een ander koppel dat met ons op kajaktrip was, dat er gisteren in Queenstown een skydive is mislukt, zowel de parachute als de reserveparachute zijn niet open gegaan, met de dood als gevolg. Dat was wel ff schrikken, gelukkig hadden we onze skydive al achter de rug (denk dat we dan ook niet meer gegaan waren).

Nu zijn we na een autoreis van 3,5 uur weer terug in Queenstown, dit keer op een luxere camping en op slechts 4 minuten lopen van de stad in plaats van 1,5 km, dus dat is ook wel eens lekker. Morgen is het plan om de reis te vervolgen via Arrowtown en Haast richting de fox glacier.

• 16 November 2012 - 12:17

Anita:

Wat een naar verhaal van die mislukte skydive. Heeft Frank de GoPro al veel gebruikt? In ieder geval een avontuurlijke vakantie en leuk om op deze manier te volgen.
    Ewok en Chewie maken hun eigen avonturen in jullie huis, haha!!! Maar het gaat heel goed met ze en ze zijn dol op Bert, slapen elke avond bij hem op schoot.
    Kijk al weer uit naar jullie ervaringen op de Foxglacier. Veel groetjes, Anita

• 17 November 2012 - 08:33

Marit:

Hoi mam, ja Frank heeft GoPro al aardig wat kunnen gebruiken. Aaah mis mn katjes wel hoor, ben blij om te horen dat het goed met ze gaat! Misschien zijn ze ons alweer vergeten, hehe. xxxx marit

• 17 November 2012 - 09:25

Bert:

Ja dat zou wel eens kunnen; Ewok en Chewy zijn op het ogenblik opa-lovers; haha