yes milford sound is morgen open - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Marit - WaarBenJij.nu yes milford sound is morgen open - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Marit - WaarBenJij.nu

yes milford sound is morgen open

Door: marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

15 November 2012 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Gistermiddag met de bootnaar de glimwormengrot gebracht. Uiteindelijk werden we in groepjes van 12 ingedeeld om met een gids de glimwormgrot in te gaan. Eerst lopend, waarbij je het eerste stuk bukkend de grot in moest. Vond het wel heel apart om al die glimmende puntjes te zien. Daarna kregen we nog een kort boottochtje door de grot om nog meer groepen glimwormen bij elkaar te zien. Leuk om een keer gezien te hebben. ' s avonds besloten om op de camping in te anau te blijven om even af te wachten of de milford road nog zou openen. Helaas was dat vandaag niet het geval. Maar toch besloten om richting milford te gaan en ongeveer 30 km daarvoor hebben we een hike bij lake marian gedaan, ongeveer 5 uurtjes gelopen. Het was wel een mooie en pittige hike door het bos omhoog met smalle en gladde paden ( takken en schuivende stenen), daarna terug gereden naar te anau en lekker bij een pizzeria gegeten.

Maar we hebben geluk, de road naar milford sound is morgen weer open en hebben we gelijk een kayaktrip in milford geboekt langs de waterval. ' s middags zijn we van plan om weer terug te rijden naar queenstown, waarna we op zaterdag richting fox
glacier zullen rijden. Op zondag hebben we een volledige dagtrip op de foxglacier geboekt, dan gaan we op het ijshiken en dit zal
ongeveer 7 uur in beslag nemen. Ook hebbem we besloten om
nog een stuk van het noordereiland te gaan bekijken aangezien
we nog wat tijd over hebben.

Wel worden we hier gek van de sandflies, ze steken ons helemaal lek. Verder is het wel aardig weer, overdag meestal wel zon, maar niet zo warm, max 15 tot 18 graden en eind van de middag koelt het flink af en regent het meestal.Dus koude nachten hier. Wel is het tot 21:00 licht, dus dat is heerlijk, we hebben lekker lange dagen!

• 15 November 2012 - 10:24

Wil:

Leuk he die glimwormen.k heb ze in Canada gezien, n heel veld vol. Lees met veel plezier het reisverslag.
    Heb n idee ,dat ik meereis

• 15 November 2012 - 11:15

Bien:

Veel plezier in de milford sound en op de gletscher, ik heb destijds ook een hele dag gedaan is heel bijzonder!
    De zandvliegen was ik daardoor alweer vergeten, maar het zijn idd minder leuke beestjes:p

• 16 November 2012 - 08:44

Marit:

@ Wil, ja glimwormen waren echt leuk om te zien.

@ Bien, thanks en ben reuzebenieuwd naar de fox glacier.