Raften - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Marit - WaarBenJij.nu Raften - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Marit - WaarBenJij.nu

Raften

Door: marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

14 November 2012 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Gisteren zijn we vroeg in de morgen op pad gegaan om te raften. Om 0800 gingen we verzamelen en werden we met de bus opgehaald en naar het rafting centrum gebracht, waar we onze outfit kregen. Daarna werden wij met de helikopter naar de raftside gebracht. De helikoptertour was erg vet en mooi. Tijdens de helikoptertour werden er de nodige turns en dalingen gemaakt, zo dat het nog wat spectaculairder was.

Het raften zelf was erg leuk, onze boot is gelukkig niet omgeslagen en we zijn niemand verloren onderweg in tegenstelling tot de boten voor ons. Tijdens de wilde stukken zijn er heel wat mensen het water in gevallen en 1 boot was zelfs omgeslagen. Het was voor mij de eerste keer, maar zeker voor herhaling vatbaar. Daarna gingen we in de shotoverjet, dit is een soort grote speedboot, die 360 graden spins kan maken door de canynon, waarbij we ook rakelings langs de rotswanden gingen. Erg vet om mee te maken. ' s middags zijn we ff lekker gaan chillen in het park en nog een rondje gewandeld.

Vannacht zijn we op pad gegaan naar Milford Sound, maar toen we in te Anau aankwamen bleek dat de road naar Milford helaas gesloten is, doordat er rotsblokken op de weg zijn gekomen. Het ziet er ook niet naar uit dat dit binnen enkele dagen opgelost is, dus zullen we milford sound helaas moeten overslaan. Nu hebben we dus maar een campingplaats in te Anua gezocht. Straks gaan we een tocht maken door de glimwormgrot en morgen is het plan om naar de Glaciers te rijden, wat nog een lange tocht gaat worden

• 14 November 2012 - 18:15

Lara:

Hey zus! Mooie afwisseling van adrenalinekicks en ontspanning zie ik .. Die glimwormgrot klinkt ook heel spannend btw :-) Gebruikt Frank die gekke camera nog? Denk dat je daar wel vette filmpjes mee kan maken!

• 15 November 2012 - 09:36

Marit:

heey laar

ja frank heeft de camera bij het raften kunnen gebruiken, zijn wel leuk geworden, morgen bij het kajakken kunnen we hem ook gebruiken.