Chrischurch, lake tekapo, skydiven en luge - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Marit - WaarBenJij.nu Chrischurch, lake tekapo, skydiven en luge - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Marit - WaarBenJij.nu

Chrischurch, lake tekapo, skydiven en luge

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

12 November 2012 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Zaterdagmiddag zijn we Christchurch gaan bekijken, helaas is deze stad nog steeds aan het recoveren van de aardbeving. Ze hebben een klein centrum gemaakt, waar de winkels en cafes in containers zijn geplaatst. Best wel schokkend om te zien, dat alles nog in puin ligt, net alsof er een oorlog heeft plaatsgevonden. Christchurch hadden we dus wel snel gezien daarna besloten we op weg te gaan met de camper. Via een aantal steden kwamen we uiteindelijk bij lake tekapo. Dit was echt super mooi. Super blauw water, helaas was het wel erg fris en stond er vrij veel wind. Daarna besloten we verder te rijden richting het zuiden. Rond een uur of 19:00 hebben we een camping opgezocht zodat we de volgende dag weer vroeg uit de veren konden.

Zondag besloten we onze weg te vervolgen richting Queenstown. Na een aantal uren rijden konden we snel een camping vinden. Heerlijk is dat deze camping op een paar minuten lopen van het centrum van Queenstown ligt. De camping zijn hier over het algemeen vrij basic, meestal gewoon een gras of grindveld waar je camper naast een stroompaal kan neerzetten. Op de camping in Queenstown zijn de douches en toiletten gewoon in containers geplaatst. Overigens vinden we Nieuw Zeeland, tot nu toe echt geweldig. Het kamperen vinden we allebei niet zo. De camper is vrij krap en je kan er je kont niet keren, ook zijn er weinig opbergmogelijkheden, dus is vrij irritant om iets te pakken. Dus zelfs Frank vindt het kamperen irritant, hehe, maar ja hebben we dat ook eens geprobeerd. Maar de omgeving en alle leuke dingen die je hier kan doen maken het allemaal weer goed. Je krijgt hier echt elke dag een lord of the rings gevoel :-). Is ook veel merchandise van The Hobbit te krijgen, dus luc nog niks online bestellen.

Vandaag (maandag) zijn we gaan skydiven. Dit was echt super vet. Het moment dat je het vliegtuig uitspringt en dan in de lucht zweeft is echt supercool. Daarna gaat de parachute uit en kan je nog eens rustig de omgeving om je heen bekijken. Echt geweldig. Alleen werd ik van het heen en weer draaien met de parachte echt super misselijk, hehe,maar ja je moet er wat voor over hebben.

Later op de middag, toen ik me weer wat beter voelden hebben we de gondel en een stoeltjeslift omhoog genomen en besloten we om de luge uit te proberen, dit zijn een soort kleine zwarte wagentjes waarmee je de berg kan afracen, echt super lachen. Morgen gaan we wildwaterraften waar we met een helikopter afgezet zullen worden. In de middag zullen we de rivier nog opgaan met een shotoverjet (een supersnelle boot, waarbij je ook 360 graden turns maakt, denk dat ik deze keer maar een primatour inneem :-). Ben benieuwd.

• 12 November 2012 - 08:15

Ronald:

Tof! Heel veel plezier daar! Bookmarked this page, dan kan ik jullie avonturen meelezen!

• 12 November 2012 - 08:20

Joost:

Bizar gaaf, dat is nog eens een vakantie!

• 12 November 2012 - 09:41

Wil:

frank is te groot gegroeid voor n camper. met verbazing al jullie avonturen gelezen.super!!!!!!!!

• 12 November 2012 - 10:49

Jan:

Hoi Marit en Frank

Wat een energie wordt daar aan de dag gelegd en opvallend vroeg uit de veren.
    Ik vind het wat hoor, wat jullie ondernemen.
    Mag de camper dan wel niet bevallen, het genieten wordt er niet minder door, begrijp ik.

Groetjes, Jan

• 12 November 2012 - 14:29

Rinske:

Superleuk om te lezen!! Ik lees graag met jullie avonturen mee. Ben er zelf 12 jaar geleden ook geweest. Brings back good memories. Heel veel plezier!

• 12 November 2012 - 14:48

Bert:

En toch blijf ik nieuwsgierig naar foto's.........

• 13 November 2012 - 07:31

Lara:

Wauw, supergaaf allemaal!!! En dat primatourtje lijkt me heel verstandig haha.. :-)