Huka falls, geisers en mountainbiken - Reisverslag uit Waihi Beach, Nieuw Zeeland van Marit - WaarBenJij.nu Huka falls, geisers en mountainbiken - Reisverslag uit Waihi Beach, Nieuw Zeeland van Marit - WaarBenJij.nu

Huka falls, geisers en mountainbiken

Blijf op de hoogte en volg Marit

22 November 2012 | Nieuw Zeeland, Waihi Beach

Vanochtend eerst even de Huka Falls bekeken, dit is een blauwe gekleurde woeste rivier door Taupo heen. Als je hier zou raften, zou je denk ik snel in het water belanden. Daarna zijn we doorgereden naar een geiserpark (Orakei Korako) tussen taupo en rotorua en hebben daar een rondje van 1,5 uur gedaan. Wel leuk om te zien al die borrelende en stomende poeltjes en borrelende modderpoelen. Mooie kleuren hadden ze ook, van grijs tot rood/oranje. Verder was er ook nog een grote grot te bewonderen.

Daarna hebben we in de buurt van Roturua mountainbikes gehuurd om mee door het Whakarewarewa forest te crossen. Erg vet!! Er waren verschillende tracks met allerlei moeilijkheidsgraden. We gingen dwars door het bos waar je allerlei obstakels tegenkwamen, zoals uitstekende wortels/stenen en steile afdalingen. Er ging heel wat adrenaline door me heen omdat er veel spannende stukken tussen zaten. Vooral de afdalingen waren een uitdaging, als je te hard remt gaat namelijk lekker je achterband slippen (dus heel wat bijna val ervaringen). Dan is mountainbiken in Nederland maar makkelijk.

Daarna zijn we doorgereden naar Waihi Beach en staan we met onze camper op een camping aan het strand. Als we ons gordijntje opendoen waar we slapen zien we de zee, erg chill dus. Heerlijk om naar de zee te luisteren als je in je bed ligt.

• 22 November 2012 - 11:30

Lara:

Heerlijk, uitzicht op zee! Geniet ervan!

• 22 November 2012 - 18:22

Anita:

Een vakantie om nooit te vergeten! De collega's die ook in Nieuw Zeeland zijn geweest delen met mij jullie verhalen. Krijg allemaal kreten, daar ben ik ook geweest, het is zo mooi.
    Kreeg van Marjan Boon een hele uitleg over het vulkanisch gebied en hoe die met elkaar in verbinding staan. En wat de risico's zijn als er een gaat rommelen.
    Met jullie poezekinderen gaat het goed, moeten wel het oortje van Ewok in de gaten houden. Maar Lara is heel handig in het druppelen. Ze blijven alleen heel ondernemend, ze verzinnen elke dag iets anders.
    Genieten jullie nog maar lekker! groetjes, Anita

• 23 November 2012 - 10:46

Marit :

Heey laar, ja zeker heerlijk uitzicht, helaas niet lang van kunnen genieten, hadden weer een druk programma vandaag.

• 23 November 2012 - 10:51

Marit :

Zeker een vakantie om nooit meer te vergeten!!! Ja vulkanisch gebied is toch wel erg interessant. Fijn dat Lara zo goed is in het druppelen van Ewoks oor, ze hebben goede oppassers :-)!!! Nou zal wel weer wat worden als we weer thuis zijn met die streken van ze. En genieten doen we zeker!!!