Hot Water Beach, Auckland, Russell - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marit - WaarBenJij.nu Hot Water Beach, Auckland, Russell - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marit - WaarBenJij.nu

Hot Water Beach, Auckland, Russell

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

23 November 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Vanochtend naar hot water beach gereden, dit is een strand waar je op bepaalde tijden een gat kan graven en dan je eigen hot pool kan creeren.
Gisteravond bij de receptie gechekt dat dit van 08:30 tot 11:30 mogelijk was. Uiteindelijk kwamen we daar om 10:30 aan en gelijk een schep gehuurd.

Was al redelijk druk op het strand en er waren maar bepaalde spots (klein gedeelte van het strand) waar je een kuil kon graven, dus iedereen zat zo'n beetje naast elkaar. Helaas is het ons zelf niet gelukt om een hotspot te vinden, een aantal keren een gat graven, maar deze waren koud. Wel hebben we uiteindelijk nog het hete water kunnen voelen in een verlaten gat, hehe. Het water is overigens kokend heet, dus je moet er wel wat koud zeewater bij gieten wil je erin kunnen zitten.

Daarna zijn we doorgereden naar Auckland, dit is een grote stad met veel winkels en een grote haven, ook met een harbour bridge (die op die van Sydney lijkt, maar dan kleiner). Verder vonden we deze stad niet zo heel boeiend.

Na Auckland gelijk maar besloten om de richting op te gaan van the bay of islands. Na 3 uur gereden te hebben zijn we op de camping in Russell aangekomen, waarbij je het laatste stukje naar dit plaatsje met de pont over moet. Morgen gaan we de Bay of Islands verder verkennen, dus kunnen rustig aandoen.

• 23 November 2012 - 12:25

Anita:

We volgen jullie reis ook op de kaart, maar zijn jullie Matamata nu voorbij gereden, het Hobbit dorp?
    De site ziet er namelijk heel leuk uit met die huisjes.

• 24 November 2012 - 06:49

Marit:

Ja, naar hobbiton gaan we op de terugweg , want we moeten ook weer in Chrischurch eindigen. Dus rijden vanaf Auckland weer naar beneden. Dat Hobbitdorp wil ik natuurlijk niet missen :-)