lang reisdagje - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Marit - WaarBenJij.nu lang reisdagje - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Marit - WaarBenJij.nu

lang reisdagje

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

17 November 2012 | Nieuw Zeeland, Fox Glacier

Vandaag vanuit Queenstown vetrokken naar Fox Glacier, deze rit heeft ongeveer 6 uur in beslag genomen inclusief de tussenstops .
Eerst kwamen we langs Arrowtown een oud goudmijnstadje, erg leuk om te zien. Alle winkels daar zijn nog in de oude stijl van hoe je een goudzoekersstad er vroeger uitzag. Toch ook maar even het museum gechekt dat over de geschiedenis ging van het goudzoeken rondom Arrowtown, was wel leuk om te zien. Daarna zijn we doorgereden naar Wanaka, hier was niet zoveel bijzonders te beleven, gewoon een stadje langs een groot meer. Daarna vervolgende we onze weg door de bergen langs de kustlijn, nog op wat lookout punten gestopt om wat foto's van de kust met omliggend bos te maken. Ook merkten we echt dat we nu aan de westkant van Nieuw Zeeland zijn, aangezien het super veel regende (daar staat dit gebied om bekend, het regent in deze regio vrijwel elke dag).

Nu zijn we aangekomen op de camping vlakbij de glacier, morgen zullen we onze wandeling rond 10:00 starten. Na de wandeling zullen we onze weg vervolgen naar Abel Tasman.

• 17 November 2012 - 10:25

Kirsten:

Hey, super leuk om jullie reisverslag te lezen. We vragen ons wel af of jullie bezig zijn met een gopro promotiefilm, met alles wat jullie tot nu toe gedaan hebben : ). Wij dachten dat we al een drukke vakantie hadden gehad, maar jullie slaan echt alles. Veel plezier bij het gletsjer klimmen, dat zal ook wel erg gaaf zijn en ben benieuwd naar jullie volgende verslag en ook foto's!!

Liefs Kirsten

• 17 November 2012 - 10:56

Wil:

Hoe is het met de camper? Rij jij er ook in Marit? Lijkt me wel 'n hele ervaring. Commentaar van iemand ,die niet rijdt : ) Ben benieuwd naar het avontuur op de glacier!!!!! Blij dat het met de katjes goed gaat. Straks wil je vader ze niet meer kwijt. Kijk uit naar het volgende verslag!
    X

• 17 November 2012 - 11:53

Lara:

Wow, wat hebben jullie alweer veel gezien! Ik ben heel benieuwd naar de foto's van Arrowtown.

• 17 November 2012 - 12:41

Bert:

Hey, foto's op de site gespot!!

• 17 November 2012 - 13:47

Marit:

Yes eindelijk heb ik er foto's op kunnen zetten!!!

Camper is apart, rijdt ook niet stabiel op de weg en is echt lang, dus heb nog niet achter het stuur gezeten. Hij zwiept erg omdat het een smalle bus is met hoog dak, en nog erger als het waait.

• 19 November 2012 - 14:24

Liesbeth De Moor:

Dag Marit,
    Van Eva hoorde ik dat je in NZ bent. Wij zijn er begin dit jaar geweest en hebben de reis in omgekeerde volgorde gemaakt. Leuk om je verslagen te lezen. Vergeet niet om te stoppen bij de Pancake Rocks (even boven Greymouth) En Abel Tasman is prachtig!!! Met de watertaxi (instappen op de parkeerplaats) kan spectaculair zijn. Een combi van zeekajakken en wandelen met een gids is een aanrader! Het Noordereiland is trouwens ook schitterend. Veel plezier nog.

• 21 November 2012 - 11:14

Marit :

Heey Liesbeth, wat leuk dat je een berichtje hebt geschreven. De pancake rocks hebben we gezien en Abel Tasman ook :-), erg mooi allebei. Nu zijn we het noordereiland aan het ontdekken