Gaaf gezwommen met dolfijnen in het wild. - Reisverslag uit Manukau City, Nieuw Zeeland van Marit - WaarBenJij.nu Gaaf gezwommen met dolfijnen in het wild. - Reisverslag uit Manukau City, Nieuw Zeeland van Marit - WaarBenJij.nu

Gaaf gezwommen met dolfijnen in het wild.

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

25 November 2012 | Nieuw Zeeland, Manukau City

Vanochtend om 08:00 zijn we op een dolfijnentour geweest vanuit Russell, waarbij je ook in het water mocht met de wilde dolfijnen, zolang er maar geen baby dolfijnen bij waren. Dus het was nog spannend of het vandaag ging gebeuren. Uiteindelijk werd er vrij snel een groep bottlenose dolfijnen gespot, wat een mooie grote beesten zijn dat. En ze komen zo vrolijk over, springen en maken salto's en komen vlak langs de boot rondjes draaien. Vooral als de kapitein (vrouw) geluiden begon te maken aan de zijkant van de boot, kwam er gelijk eentje aanzwemmen en begon voor haar rond te draaien, echt gaaf.

Daarna gingen we nog eens stukje verder en werd het teken gegeven dat we de zee in mochten. Snorkel op en flippers aan en gaan in het ijskoude water. Je moet er wat voor over hebben;-). Wel moesten we heel stil het water in (niet spatten of springen) en het moest allemaal snel gebeuren. De dolfijnen kwamen echt dicht langs je en sprongen dan omhoog. Ook gingen ze vlak onder je door, kon je echt goed zien als je je hoofd in het water hield. Frank ging nog een stapje verder en dook met zn snorkel onderwater, dat vonden ze helemaal geweldig en gingen ze met hem mee. Frank had gelukkig zn gopro omgedaan en heeft goede beelden van ze kunnen maken :-). Uiteindelijk zijn we 4 keer het water in gegaan met in totaal 2 verschillende groepen bottlenose dolfijnen.
Wel grappig om te zien dat deze dolfijnen gewoon spelen en kunstjes doen uitzichzelf, de common dolfijnen (die ik in Spanje heb gezien) doen dat niet en daar kan je ook niet mee zwemmen. Verder hebben we onderweg ook nog twee bleupinguins op het water gezien (de kleinste pinguins van de wereld) Daarna stopten we met de boot nog bij een bay om even op te warmen met warme chocomel en om 12:00 waren we weer terug in Russell.

Daarna zijn we doorgereden naar Piha, waar een zwart (vulkanisch) strand te zien was, ik vond het niet echt mooi, Frank wel. Vervolgens zijn we doorgereden naar de camping in Manukau en hopen we morgen hobbiton te doen. Trouwens in Auckland had ik ook nog de grootste Les Mills sportschool gezien van Nieuw Zeeland :-)!!!! Denk alleen niet dat het nog gaat lukken om een lesje mee te doen, te weing tijd helaas, we moeten donderdagochtend 02:00 namelijk alweer in Wellington zijn voor de ferry.

• 25 November 2012 - 12:43

Wil:

Wat gaaf allemaal!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Als jullie thuiskomen moeten jullie helemaal afkicken, maar daar zorgen Ewok en Chewie wel voor.
    'k heb net in een kattenboek gelezen ,dat Main Coons zo goed zijn op te voeden ; ) Kijk met spanning uit naar nieuwe avonturen.

• 25 November 2012 - 13:10

Anita:

Ben heel benieuwd naar de filmpjes die jullie gemaakt hebben. |Het ijskoude water in, was zeker voor Frank en hele uitdaging, als hij het zwembad in Italië al koud vond!!!
    Komende week ga ik weer aan de slag met Les Mills, afgelopen 2 weken moest ik 4 avonden aan de slag voor de DVN. Dus lange dagen van 06:15 tot 23:15 uur. Alleen de zaterdagen kon ik naar de sportschool.
    Waarschijnlijk ga ik toch even met Ewok naar de dierenarts, voor de zekerheid.

• 26 November 2012 - 11:49

Marit:

Hoi mam, zo dus je bent weer lekker druk bezig geweest de afgelopen weken!!!! Jaa Frank had het heel erg koud, hehe, maar ja als je met dolfijnen wil zwemmen moet je wel. Ja als je het met Ewok niet vertrouwt gewoon ff langs dierenarts gaan.